KODUTÖÖ nr.3

Keelekümblus on võimalus, kuidas lapsevanemad saavad kuulata, võrrelda ja täiendada üksteist.

Venekeelse elanikkonna jaoks on probleemiks see, et koolides tahetakse üle minna eestikeelsele õppele, sellepärast on keelkümblus hea,sest lapsed saavad õppida eesti keelt juba lasteaias ja olla oma keelt kõnelevate inimeste keskel. Selle programmi kaudu säilitatakse oma keelt ja edukalt õppitakse eesti keelt. Eestis paljud lasteaiad ja koolid kasutavad seda programmi ja on rahul. Igal aastal kasvab nende lapsvanemate hulk, kes tahavad oma last panna keelekümbluse rühma. Nende jaoks ei teki probleemi edasi õppimisega Eesti ülikoolides.

Paljud lapsevanemad kardavad ja ei usalda seda programmi. Seda aitaks lahendada, kui internetis oleks rohkem informatsiooni selle kohta, mis keelekümblus on, missuguseid tulemusi on lapsed saavutanud ja lapsevanemate rahulolu näitavate küsitluse tulemuste ning kommentaaride ülespanek. (Selleks võiks kasutada blogide, videote ja piltide abi, näiteks YouTube ja Flickr.)

Tänu internetile ja blogidele igal aastal tõuseb soovijate hulk, kes tahavad oma lapsi panna keelekümblus rühma. (Eestis töötavad selle programmiga 17 lasteaeda ja 32 kooli, nagu näitab 2006.aasta statistika).

Ma olen ise töötanud neli aastat keelekümblus klassis ja olen näinud, kuulnud, kuidas lapsevanemad, volikogu ja keelekümblus keskus suhtlevad ja hangivad informatsiooni interneti kaudu. Kuna elu muutub nii kiiresti, siis interneti kasutamine kasvab iga aastaga järjest rohkem, sellepärast ma arvan, et blogide ja internetikeskkonna kasutamine muutub järjest tähtsamaks.

Kuna lasteaia laste vanemad on tihti küllaltki noored (alates umbes 20. aastast), siis on neile blogide kasutamine lihtsam ja tuttavam kui vanematele inimestele, samuti videote ja piltide ülespanemine internetti ning suhtlemine e-maili teel. Sellepärast võib saada blogide, YouTube ja Flickr kasutamine lapsevanemate jaoks populaarseks tegevuseks ka omavahel ning lasteaiaga suhtlemisel.

Lapsevanemad ei suhtle ainult kasvatajatega, aga käivad seminaridel kaasas, saavad ise rääkida ka seal. Vanemad räägivad, et nad õpivad koos lapsega, kui aitavad teda kodutööd tegemisel.

Keelekümbluse programmis võiksid vanemad kasutada e-maili, et laste kodutöid saata õpetajale. Kuna lapsevanemad räägivad vene keeles, siis kui tulevad küsimused (ja õpetajat kogu aeg tüüdata on ebamugav), siis e-maili kaudu saab saata üksteisele küsimused, millest ei saanud aru. Lapsevanemad arenevad lapsega koos keele õppimisel. Blogide kaudu saaksid nad suhelda ja arutada oma probleeme ja küsimusi üksteisega ja õpetajatega.

Iga veerandi lõppus jagatakse lapsevanematele küsitlused, et teada saada nende rahulolu. Keelekümbluse keskus saadab õpetajatele oma küsitlused laste arengu kohta keele õppimisel. See võiks toimuda e-maili kaudu.

Tihti organiseeritakse lahtiseid tunde ja üritusi (teatripäevad, kontserdid), et jagada kogemusi, kus osalevad mitte ainult õpetajad, vaid ka lapsevanemad. Lapsevanemad ja õpetajad filmivad ja pildistavad üritusi ning võiksid panna need pärast YouTube’i ja Flickr’isse üles. Pärast nad võiksid vaadata, jagada vaimustust ja kommenteerida neid.

Kuna keelekümbluse programm algab juba lasteaias ja jätkub ka koolis, siis võiks vanemate asjade jaoks kasutada internet arhiive ja sündmusi meeles pidada järjehoidjate abil (del.icio.us).

Kuna keelekümblus klassi või rühma võetakse kõik lapsed, kelle vanemad seda tahavad, aga mitte konkursi korras, siis on ka lapsevanemaid, kes ei ole rahul.Nemad saavad e-maili teel volikogule kaevate õpetajate peale ja väljandada keelekümbluse programmile rahulolematust.

Üks vastus to “KODUTÖÖ nr.3”

  1. kaipata Says:

    On tore, et sa oled jõudnud sellise lahenduseni, millest on sulle reaalselt kasu.
    Võibolla tasuks ka vanematel mõelda, et peale emaili kasutamise võiks neid ühiseid pilte ja uudiseid iga lasteaia või kooliklassi juures eraldi ajaveebis üles panna, mis on ühine vanematele ja nad saavad seda üheskoos täiendada. e-mail on suletud keskkond ja sel juhul jääb ülesriputamise kohustus kellegi õlgadele, ühese ajaveebi korral saaks aga vanemad seda ise täeindada ja see võib isegi töötada.

    Veel tasuks mõelda sellise vookogu (agregaatori) peale, kus nii keelekümbluse ajaveeb, kui ka mitmete keelekõmbluse klasside, lasteaedada vastavasisulised ajavebid oleksid kokku tõmmatud ja avalikult vaaadatavad. See olkes nagu omamoodi muutuv uudisteleht, mida igaüks oma ajaveebi täiendades toimetab.

    Aitäh osalemast, oled lõpuks jõudnud väga heade ideededni!

Lisa kommentaar